WOENSDAG

WOENSDAG 11 SEPTEMBER 2013

Onze zeeklassers hebben een rustige en deugddoende nacht achter de rug. Er staat een stevige wind aan de zee, maar het is niet echt koud hier.
Na ons ontbijt gaan we naar De Panne waar we het natuurcentrum 'De Nachtegaal' bezoeken voor een ontdekkingstocht over de flora en fauna aan zee.
Deze middag hadden we keuze uit soep, kippenworst met warme appelmoes, koud buffet met divers beleg en allerlei soorten vers fruit.  Iedereen was het er over eens dat het alweer zeer lekker was!
Omdat het erg winderig en regenachtig was, moesten we ons programma aanpassen.  Een speelnamiddag op het strand zat er niet in op deze woensdagnamiddag. Daarom trokken we naar het prachtige zwembad in Koksijde en daar hebben onze rakkers zich hard geamuseerd.
Ons avondeten begon met een groentenbouillon soepje gevolgd door gekookte aardappeltjes met groene boontjes of schorseneren en lekker gebraad.  Het toetje waren 4 soesjes met chocoladesaus.  Buikjes vol dus!
Ondertussen was de hemel beginnen opklaren en op algemeen verzoek van onze Zichemse rakkers zijn we naar het strand van St.-Idesbald vertrokken.
We zijn nog eens gaan genieten van de gezonde zeelucht en de speelse duinen. We hebben met de windvliegers gespeeld, Zichemse petanque gedaan, geravot in het zand, schelpen gezocht, gevoetbald..... een mooie avond.
Om 21.00 uur zijn we terug aangekomen in ons Reigersnest.
Nog even douchen, nog even naar de foto's van de website kijken, de berichten van het gastenboek lezen en om 21.30 uur gaan we slapen.
Morgen alweer een dag boordevol avontuur met de boot via de IJzer naar de dodengang en de IJzertoren.

Alle ouders mogen fier zijn op hun voorbeeldige kinderen. We genieten allemaal van de mooie momenten hier in Koksijde.

Fijne groetjes,

Marc Van Rompuy, directeur
Een zicht vanuit onze kamer met op de achtergrond de kustlijn.